Reklama
 
Blog | Petr Vlasák

Objevy 2020: Bonny Light Horseman

Na smártu vám přihlášené YT každý den nabízí novinky. Ve Feedly nebo v jiných čtecích aplikacích vám každý den hlásí novinky z oboru nebo ze stránek, které si určíte. Netuším zda tohle pouští Wave nebo R1 či jiné tuzemské rádio, ale mohlo by, klidně i Vltava, F1 apod.

Z téhle trojice (moc nechápu proč je nazývat „superskupinou“) je jasně nejatraktivnější Anaïs Mitchell. Zároveň se řadí do ranku umělců, kteří se do Evropy dostávají málo, ne často, a málokdy k nám, do střední Evropy (na Andrew Birda bude mít v létě štěstí Luzern, BLH se nedávno prohnali Londýnem a Glasgow). Anaïs * 1981, je aktivní od 2002, vydala 7 alb, z toho Hadestown převedený do scénické podoby dostal Tony Award včetně nejlepší originální hudby (2019). Otec romanopisec ji pojmenoval podle jiné reálné autorky Anaïs Nin. Žánry indie-folk / amerikana / country-folk, hodně osobitě, povětšinou. Milá, sympatická, sexy a v 7.měsíci těhotenství.

Eric Donald Johnson * 1976 je vedoucím folkrockových Fruit Bats, častým spolupracovníkem The Shins, Vetiver a Califone. Dělal rovněž hudbu k filmům mj. Our Idiot Brother (Beznadějný trouba, 2011) nebo Smashed (Na mol, 2012). Od 2014 rovněž sólo, i pod zkratkou EDJ. Podobné žánry a navíc alternativní country. Má strašně zajímavý, jemný ale zároveň lehce ostrý hlas. Krásně to společně ladí.

Josh Kaufman (neplést se zpěvákem ani s personálním koučem) * 1978, multi-instrumentalista, songwriter, producent, skladatel a aranžér i technik. Spolupracoval či spolupracuje mj. s Yellowbirds (odtud je i jeho žena), The National, Josh Ritterem, Craig Finn a The Hold Steady, Hiss Golden Messenger  atd.  Charismatický kytarista v BLH, na kterém může Anaïs při živé produkci nechat oči.

Debutovka se jmenuje stejně jako kapela, podle mě inspirováno románem L.A.Meyera  ze série Bloody Jack.

Na živo to vypadá takhle:

Jane, Jane, my lovely love
I’m gonna buy, three pretty little birds
One for her whistle, one for her singing
One for her to do most anything
Children go where I send thee, how shall I send thee?
Hey hey, my lovely love

Well, I’m gonna send thee three by three
Three for the Hebrew children
Two for Paul and Silas
One for the itty bitty baby
Born, born, born in Bethlehem

Hey, hey, my lovely love
I’m gonna buy, three hunting dogs
One for the kill, one for the shall
One for to talk to, when I go out
Children go where I send thee, where shall I send thee?
Hey hey, my lovely love

Well, I’m gonna send thee six by six
Six for the six who never got fixed
Five for the five who stayed alive
Four for the four who stood at the door
Three for the Hebrew children
Two for Paul and Silas
One for the itty bitty baby
Born, born, born in Bethlehem

Hey, hey I hope you know
I’m gonna buy three merry cows
One for the milk, one for the [?]
One for the breakfast on Christmas morning
Children go where I send thee, how shall I send thee?
Hey hey I hope you know

Well, I’m gonna send thee nine by nine
Nine for the nine that dressed so fine
Eight for the eight that stood at the gate
Seven for the seven that never got to heaven
Six for the six that never got fixed
Five for the five who stayed alive
Four for the four who stood at the door
Three for the Hebrew Children
Two for Paul and Silas
One for the itty bitty baby
Born, born, born in Bethlehem

Hey hey, my lovely love
I’m gonna buy, three little bluebirds
One for the beak, one for the [?]
One for the breakfast, I am gone

 

Text převzat z genius.com, zřejmě s chybami, nebo nedostatky.

PR vomáčka přímo u BLH a tamtéž veškerý rozcestník.

Supr fotky na Insta.

Justin Vernon (aka Bon Iver) o BLH: “This is rare. This is unprecedented. This group of musicians is like no other” (skladba Bright Morning Star kde Justin hostuje je zařazena na CD jako předposlední).

Skóre u Metacritic, prozatím 79, zbytečně kazí názor Allmusic za 60, ale i tak ok.

Zkuste tenhle příjemný současný zámořský folk…celé album u streamovacích společností jako Spotify ad.

Zleva Eric D.Johnson, Josh Kaufman, Anaïs Mitchell (foto © Instagram BLH) a více třeba u Burlington Free Press anebo Brooklyn Vegan.

 

Mimořádné tracky: Deep In Love, The Roving, Jane Jane, Blackwaterside, Magpie´s Nest, Bright Morning Stars

 

Bonny Light Horseman

 

Reklama