Na flétnu hraje od osmi let, baletila od tří, od patnácti v rockový kapele, studia na Královské konzervatoři v Bruselu, pak se našla v jazzu. Matka Belgičanka, otec Ital. Vazbu na rodné Charleroi a celkové její umělecko-osobnostní založení lze nejlíp vycítit z čerstvého krátkého dokumentu rtbf.
O chlup starší domácí dokument Off the record o tom, co ji v hudbě nejvíc ovlivnilo (Nina Simone, a X dalších) bohužel z autorských důvodů z netu zmiznul.
Předkapela o ničem, ale proti gustu žádný dišputát, ono předskakovat Mélanii není úplně easy (možná Harries na jazzovou strunu, Hansarda k piánu, doprovodná kytara Kuba Alexa, kontrabas Petra Dvorského nebo Rasťo Uhríka, bicí Tomáše Hobzeka??).
Ideálně uzavřený a odhlučněný hlavní vstup Akropole, výborná světla i zvuk. Nádherně vyladění a citliví doprovodní muzikanti. Mélanie, překvapujícně přeštíhlá, neskutečně cítící každou notu, pohyb. Tu se skrývající v mlze reflektorů, tu zahřívající v tmavém tenkém overalu. Všechny důležité fláky z No Deal a pár starších věcí z debutovky A Stomach Is Burning. Skladby se přelívaly jedna do druhé, někdy se spojovaly do dvojic.
Zhruba dvě-tři stovky nadšených posluchačů v miliónovém městě. Mezi nimi jedna ´femme fatale´, po několika desítkách koncertů jako cizí člověk. Magie, „I´m Gonna Leave You, cause I wanna, And I will go where people love me, No more headaches no more heartbreakes, No more, I want somebody to call me honey, I don´t want gold rings, I wanna her sweet things, I need affection and not protection, When you´re teasing You should be squeezing, I don´t need you, baby, no more, no more, no more…“. To by přebila snad jedině ta Nina S., na přídavek nečekám, zvukař má na setlistu jeden. To bych už nepřežil.
Kraťounký pokoncertní rozhovor s čerstvou pražskou radostí, fotky Barky Fabiánové nebo fotky pro Prague Up + Coming
V komentáři na fb stránce Mélanie „you put a spell on us !“ a na twitteru foto Jana Vyvadila s textem „MDB raised the ´best concert of the year´ bar seriously high…“
Živý koncert z montrealského jazzového festivalu ze záznamu, pro ty, co nevěří a neuvěří.
Další kousky k poslechu např. u soundcloudu či jiných streamovacích serverů, velmi povedená je spolupráce s Ghostpoetem ve skladbě Shedding Skin. Největší současná diva jazzového šansonu, Diana Krall promine, tu byla v nejlepší formě a kariéře jdoucí vpřed, což mimo jiné potvrzují třeba remixy Cinematic Orchestra, Gilles Petersona a dalších zavedených jmen.
Merci festival Spectaculare.
foto copyright: Barka Fabiánová