Reklama
 
Blog | Petr Vlasák

Mélanie De Biasio v Praze

Na flétnu hraje od osmi let, baletila od tří, od patnácti v rockový kapele, studia na Královské konzervatoři v Bruselu, pak se našla v jazzu. Matka Belgičanka, otec Ital. Vazbu na rodné Charleroi a celkové její umělecko-osobnostní založení lze nejlíp vycítit z čerstvého krátkého dokumentu rtbf.

O chlup starší domácí dokument Off the record o tom, co ji v hudbě nejvíc ovlivnilo (Nina Simone, a X dalších) bohužel z autorských důvodů z netu zmiznul.

Předkapela o ničem, ale proti gustu žádný dišputát, ono předskakovat Mélanii není úplně easy (možná Harries na jazzovou strunu, Hansarda k piánu, doprovodná kytara Kuba Alexa, kontrabas Petra Dvorského nebo Rasťo Uhríka, bicí Tomáše Hobzeka??).

Ideálně uzavřený a odhlučněný hlavní vstup Akropole, výborná světla i zvuk. Nádherně vyladění a citliví doprovodní muzikanti. Mélanie, překvapujícně přeštíhlá, neskutečně cítící každou notu, pohyb. Tu se skrývající v mlze reflektorů, tu zahřívající v tmavém tenkém overalu. Všechny důležité fláky z No Deal a pár starších věcí z debutovky A Stomach Is Burning. Skladby se přelívaly jedna do druhé, někdy se spojovaly do dvojic.

Zhruba dvě-tři stovky nadšených posluchačů v miliónovém městě. Mezi nimi jedna ´femme fatale´, po několika desítkách koncertů jako cizí člověk. Magie, „I´m Gonna Leave You, cause I wanna, And I will go where people love me, No more headaches no more heartbreakes, No more, I want somebody to call me honey, I don´t want gold rings, I wanna her sweet things, I need affection and not protection, When you´re teasing You should be squeezing, I don´t need you, baby, no more, no more, no more…“. To by přebila snad jedině ta Nina S., na přídavek nečekám, zvukař má na setlistu jeden. To bych už nepřežil.

I´m Gonna Leave You

Kraťounký pokoncertní rozhovor s čerstvou pražskou radostí, fotky Barky Fabiánové nebo fotky pro Prague Up + Coming

V komentáři na fb stránce Mélanie „you put a spell on us !“ a na twitteru foto Jana Vyvadila s textem „MDB raised the ´best concert of the year´ bar seriously high…“

Živý koncert z montrealského jazzového festivalu ze záznamu, pro ty, co nevěří a neuvěří.

Další kousky k poslechu např. u soundcloudu či jiných streamovacích serverů, velmi povedená je spolupráce s Ghostpoetem ve skladbě Shedding Skin. Největší současná diva jazzového šansonu, Diana Krall promine, tu byla v nejlepší formě a kariéře jdoucí vpřed, což mimo jiné potvrzují třeba remixy Cinematic Orchestra, Gilles Petersona a dalších zavedených jmen.

Merci festival Spectaculare.

copyright Barka Fabiánová
foto copyright: Barka Fabiánová

Reklama